(Військова Академія, м. Одеса)
У процесі експлуатації для перевірки справності, запобігання прискореного зносу деталей і підтримки автомобіля в постійній технічній готовності в обов'язковому порядку повинні проводитися контрольні огляди і періодичні технічні обслуговування (ТО) [1-3].
ТО багатовісного автомобіля залежно від термінів його проведення та обсягу робіт підрозділяється на наступні види: контрольний огляд перед виїздом з парку; контрольний огляд в дорозі (на привалах); щоденне ТО (після повернення в парк); ТО-1, що проводиться через 2000…2400 км пробігу; ТО-2, що проводиться через 8000...10000 км пробігу; сезонне ТО, що проводиться два рази на рік при підготовці автомобіля до експлуатації в зимовий та літній періоди.
При експлуатації автомобіля в районах піщано-пустельній і гірській місцевості номерні ТО багатовісних тягачів проводяться у такі терміни: ТО-1 - через 1000...1200 км пробігу; ТО-2 - через 4000...5000 км пробігу.
Номерні ТО повинні проводитися, як правило, в закритих приміщеннях при температурі повітря в приміщенні не нижче плюс 5оС. З урахуванням специфіки умов роботи автомобіля, що допускає короткочасну роботу двигуна на місці, кожну годину роботи двигуна багатовісного тягача (при плануванні його ТО) необхідно прирівнювати до 20 км його пробігу.
При проведенні номерних ТО в польових умовах, майданчики, на яких проводиться обслуговування, повинні бути захищені від проникнення до місця робіт пилу, піску і вологи. Всі роботи при проведенні номерних технічних обслуговувань необхідно проводити відповідно до Таблиці технічних обслуговувань багатовісного автомобіля і Картою мастила його вузлів і агрегатів.
Повний опис робіт і операцій по догляду за різними агрегатами і системами (методика проведення операцій, регулювальні дані, допуски і рекомендації) даються в розділах Інструкції з експлуатації тягачів.
Список літератури 1. Техническая эксплуатация автомобилей / И.Н. Аринин, С.И. Коновалов, Ю.В. Баженов. – Ростов н/Д : Феникс, 2007. – 314 с. 2. Аксенов П.В. Многоосные автомобили. – М.: Машиностроение, 1989. – 279 с. 3. Закин Я.Х. Маневренность автомобиля и автопоезда. – М.: Транспорт, 1986. – 137 с. Ключові слова