(Автотранспортний технікум ДВНЗ «Криворізький національний університет»)
При зростанні автомобільного транспорту та збільшення завантаження на магістральну мережу міста стає вже практично неможливим без кардинальних містобудівних та планувально-реконструктивних методів. Магістральну мережу доріг міста для швидкісного руху доповнює розгалужена мережа міських і районних магістралей кільцеподібної форми для поперечного сполучення, локалізованих у межах окремих планувальних районів, що зв'язують останні між собою, а також мають виходи на мережу доріг для швидкісного руху з наступним виходом на позаміську мережу в різних напрямках. Особливе значення набуває магістральна автодорога, яка разом із трасою швидкісного трамваю перетворюється в основну композиційну вісь міста. Система центрів, система обслуговування міста будується по поліцентричній схемі, вузли якої утворюють уздовж основної композиційної осі своєрідні фокуси тяжіння, культурно – побутового і торговельного обслуговування населення всього міста [1].
На першому етапі обстежень, насамперед, встановлюються класифікаційні ознаки доріг та інших споруд на реальній транспортній мережі, їх відповідність вимогам забезпечення необхідних найкоротших зв'язків між фокусами тяжіння вантажів і пасажирів згідно запланованій схемі територіального розвитку міста. Другий етап включає оцінку пропускної здатності рухомого складу основних, найбільш напружених ділянок і уточнення категорії магістральних доріг і вулиць у відповідності з потужністю фактичних пасажирських і вантажних потоків на найбільш концентрованих напрямках, а також з перспективним обсягом руху. Одночасно встановлюється щільність проектованої магістральної мережі з точки зору пішоходної доступності транспортних ліний та інші критерії оцінки планувальної схеми - коефіцієнт непрямолінійності повідомлень, ступінь складності вузлів, рівень завантаження цінтрального вузла. Стабільність і ефективність засобів організації руху будуть забезпечені у тому випадку, якщо вони будуть постійно підтримуватися новими рішеннями у сфері модернізації ВДМ, що передбачають поетапне підвищення її пропускної здатності. Тому організацію міського руху слід розглядати як комплексную проблему з розв'язанням на основі системного підходу на всіх стадіях планування траснортних систем міста [2].
Список використаних джерел 1. Перегудов В.В., Нетяженко В.О., Мойся І.І. Кривий Ріг. Генеральний план населеного пункту: ДП «ДПІ «Кривбаспроект», 2011. - 561 с. 2. Храпова С.В. Определение уровня загрузки автомобильным транспортом городских магистралей. Авт. дис. к.т.н. Иркутск, 2010. - 20 с. Ключові слова: