(Харківський національний технічний університет сільського господарства ім.Петра Василенка)
Процес експлуатації тракторів супроводжується зміною технічного стану, в тому числі і двигунів[1]. Експлуатаційна надійність тракторних двигунів суттєво залежить від досконалості змащувальної системи. Системи мащення деяких марок двигунів, які встановлюють на трактори типу Т-150, мають істотний недолік, який полягає в тому, що при пуску, особливо в зимовий період, коли в’язкість оливи збільшується, відбувається запізнення її подачі у місця тертя. Зменшити негативний вплив цього явища дозволяє удосконалення системи мащення двигуна, шляхом забезпечення передпускового прокачування оливи [2]. Запропоноване технічне рішення забезпечує перед пуском двигуна утворення в системі мащення тиску 1...1,5 кг/см² з наступним проведенням пуску двигуна стартером, контролюючи тиск оливи в системі мащення двигуна. Удосконалено технологію діагностування відцентрових фільтрів очистки оливи автотракторних двигунів, що забезпечує зменшення трудомісткості та підвищення якості діагностування. Встановлено граничні значення осаду відкладень на роторі центрифуги та частоти обертання ротора від напрацювання дизеля.
Список використаних джерел 1. Козаченко О.В Зміна технічного стану машин при експлуатації./О.В.Козаченко,О.В.Блезнюк,О.Д.Деркач//ВісникХарківського національного технічного університету сільського господарства ім. П.Василенка.-Харків: ХНТУСГ, 2011.Вип.109. –С.27-35 2. Козаченко О.В. Удосконалення системи мащення двигунів внутрішнього згоряння./О.В.Козаченко, О.В.Блезнюк, В.В.Зиков// Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства ім. П.Василенка.-Харків: ХНТУСГ, 2011.Вип.109. –С.65-70. Ключові слова: