(Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка)
При проведенні поточного ремонту автомобілів в автогосподарствах відбувається близько 35% всіх нещасних випадків.
Аналіз нещасних випадків, що сталися при поточному ремонті автомобілів, дозволив виявити найбільш небезпечні види робіт і операцій, як в ремонтній зоні, так і на допоміжних дільницях. Так, в зоні ремонту при роботах, пов'язаних зі зміною ресор, відбувається до 20% нещасних випадків (відсотки дано від загального числа нещасних випадків, що сталися при поточному ремонті), при роботах по зміні коліс - до 15%, при роботах по заміні та ремонту двигуна - близько 14%, при заміні та ремонті кузова, кабіни і оперення-близько 13%, при знятті та постановці коробок передач, так само як і при ремонті гальмівної системи-близько 10% нещасних випадків і т. д.
Тому напрямок по впровадженню нових підходів до підвищення ремонтних робіт технологічного обладнання, забезпечення якості продукції, зниженню виробничого травматизму і витрат у ремонтному виробництві є актуальним.
У багатьох автогосподарствах такі роботи, як зняття і постановка ресор, карданних валів, редукторів, гальмівних барабанів, передніх і задніх мостів та інших вузлів і агрегатів автомобіля проводиться вручну, без застосування відповідного обладнання і пристосувань. При цьому основним напрямком слід вважати створення та впровадження у виробничих процесах ремонту елементів гнучких механізованих виробництв (ГМП) на основі розробки системи уніфікованого технологічного обладнання, насамперед розборочно-складального [1]. Під терміном "гнучкі" розуміється можливість швидкого переналагодження устаткування і оснащення з невеликими витратами часу, трудових і матеріальних ресурсів.
Запропоновано шляхи підвищення безпеки виконання ремонтних робіт на основі розробки технологічного обладнання з високим рівнем надійності та ергономіки. Отримані результати можуть бути використані для впровадження на ремонтних підприємствах.
Список використаних джерел 1. Полянский А.С., Дубинин Е.А., Плетнев В.Н. Пути снижения времени восстановления работоспособности машин и их агрегатов // Вісник ХНТУСГ ім. П. Василенка. Механізація сільськогосподарського виробництва: Зб. наук. праць, Вип. 75, Т. 1. – Харків, 2008. – С. 391-397. Ключові слова: