(Автотранспортний коледж ДВНЗ “Криворізький національний університет”)
Підвищення ефективності функціонування рухомого складу забезпечується технічним обслуговуванням ТО і ремонтом на основі діагностування автомобілів. Однак періодичність обслуговування така, що є можливість експлуатації рухомого складу у стані, що потребує проведення ТО, або ТО проводиться до настання допустимого стану зношування деталей. Це призводить до несправностей, або неповного використання ресурсу окремих агрегатів, систем і деталей, до значних матеріальних витрат [1]. У той же час все більше заявляють про себе системи прискореного діагностування та вбудованого діагностування, в яких вся інформація виноситься на діагностичний роз'єм або на монітор автомобільного комп'ютера.
Планово-попереджувальна система ТО, що використовується в даний час, втрачає свою актуальність. На її заміну приходить більш динамічна система, при якій будуть мінімізовані витрати на ТО та поточний ремонт рухомого складу. При цьому виникає необхідність обґрунтування кількості параметрів, що піддаються перевірці в процесі експлуатації і елементи, за допомогою яких перевірка буде проводитись. Порядок ТО включає в себе види робіт, а також достатню кількість конкретних об'єктів обслуговування. Кожен з об'єктів має свою оптимальну періодичність ТО і, якщо дотримуватися такої періодичності, то рухомий склад має безперервно направлятися в зону ТО [2]. Тому необхідно проводити угрупування операцій, які близькі до періодичності ТО. У той же час виникає проблема у плануванні ТО в АТП для групи рухомого складу. Для вирішення поставлених вище завдань пропонується програмно-інформаційний комплекс, який встановлюється на комп'ютер диспетчера АТП. Застосування вбудованого діагностування, динамічної системи ТО і побудованої на їх основі програмно-інформаційного комплексу дозволить:
- збільшити рівень експлуатаційної надійності автомобільного парку;
- знизити матеріальні та трудові витрати на проведення ТО та ремонту рухомого складу;
- зменшити потребу в технологічному обладнанні.
Список літератури 1. Лудченко О.А. Технічне обслуговування та ремонт автомобілів. Організація і управління, підручник О.А Лудченко. К.: Знання – Прес, 2004 – 478 с. 2. Костів Б.І. Експлуатація автомобільного транспорту. Навчальне видання підручник/ Б.І. Костів. – Львів: Світ, 2004. – 495с.